maandag, augustus 21, 2006

Examens met weinig stress en wat als de olie nu eens op was?

Morgen begint de derde zittijd echt voor mij, kheb mn best gedaan en we zullen zien wat het opbrengt hé. De dagen zijn best eentonig hier vermits ze grotendeels bestaan uit leren met soms eens een vleugje sociaal contact. Gelukkig kan ik wegdromen bij de verhalen van Jéro in het Noorwegenland en bij een telefoontje van mn liefje. Mijn meest geliefde bezigheid als ik even een paar uurtjes tijd heb, is muurklimmen...


Het vechten tegen de muur is eigelijk vechten tegen jezelf, je verlegt de hele tijd je grenzen, de adrenaline raast door je lichaam en je armen en vingers branden...
Als je
enige twee vingers die je gewicht tegen de muur houden bijna wegglippen, maar je je net nog weet vast te houden als je denkt te gaan vallen en je uiteindelijk tot boven geraakt... dan heb je jezelf beloond!

Een tijdje geleden las ik een artikel over gevolgen bij het plots wegvallen van de aardoliereserves. Lang werd dit voorgedaan als Science fiction, maar helaas komt dit nieuwe tijdperk wel degelijk dichterbij. Denk maar eens na hoe hard onze maatschappij steunt op deze energiebron, de gevolgen zouden niet te overzien zijn. De wereldeconomie zou in elkaar zakken als een pudding, prijzen schieten de hoogte in, vervoer wordt onbetaalbaar tenzij je fietst, ... In de geschiedenisboeken zal er een opdeling gemaakt worden tussen het olietijdperk en het post-olietijdperk. Stof tot nadenken, maar nu terug naar mijn boeken!
Gegroet

2 opmerkingen:

Soulexporter zei

Ieps wannes, veel succes met de exames! Hey, maar als ge teveel ga klimmen ga ge wel een serieus pak te goe worden naar mijn goesting :) ge zult me naar boven moeten worden trekken denk ik. Ik heb hier te zotte ervaringen dak er soms zelfs mottig van wordt :) allez, das een verkeerde woordkeuze, maar gisteren avond was het wel ff teveel van het goeie, ik had even iemand nodig om dit allemaal mee te delen, en ik kan geen andere persoon indenken die beter is as gij om dat te doen,... voor mij maakt het allemaal al niemeer uit waar we gaan, als het maar met u is. Noorwegen doe ik soiso nog wel terug, mijn hart is verpacht, met of zonder iemand anders.

Animales greetings,...

Anoniem zei

he wannesje,ik wil je gewoon even zeggen dat ik je formidabel geweldig fantastish vind!!!!i'm so happiepie!!!gj zijt een fantastish liefje!!!

dikke zoen u snottebelle x